19 Aralık 2009 Cumartesi

Ve regulation gelir...

Pedicab aleminin en merak edilen konularından biri geçtiğimiz ay açıklığa kavuştu. Bilenler bilir. 5 yıldır süre gelen pedicab işini kontrol etmek amacıyla çıkarılan yasa mahkemelik olmuş ve yıllarca çıkarılamamıştı.

İlk etapta 360 bisiklet sayısıyla çıkartılmaya çalışıldığı için ve garaj sahiplerine 3-4 lisans verildiği için garaj sahipleri tarafından mahkemeye verilmişti. Sonradan California da ve New York dahilinde meydaha gelen bazı pedicab kazaları sonrası iyice konunun üzerine düştüler ve sonunda yasayı çıkarttılar.

Çıkan yasa sonucu pedicab sayısındaki sınırlama kaldırıldı. Yani şehirde çalışacak pedicab sayısına herhangi bir sınırlama gelmedi ancak 2 ay süre verildi. Bu süre içinde kaydını yaptıracak olan herkes kabul edildi. Ancak bu tarihten sonra (Kasım 21) artık kayıtlar kapandı ve sayı kayıt yaptıranlarla sınırlı kaldı. Yani anlayacağınız şu anda pedicab alsanızda sokakta çalıştıramaz veya çalışamazsınız.

Kayıt yaptıran tüm pedicablere özel bir yapıştırma yapıştırıldı. Tüm bisikletler sigortalandırıldı. Işık sistemi, emniyet kemeri, reflektör, fiyat listesi ve kronometre zorunlu oldu. Ayrıca çalışacak olan kişilerin pedicab lisansı çıkartmaları gerekiyor. Pedicab lisansı için herhangi bir zaman sınırı yok, istediğiniz zaman başvurabiliyorsunuz. Ancak lisansın gelme süresi 1 ila 3 hafta arasında değişiyor. Ayrıca pedicab lisansı çıkartabilmek için normal araba lisansınızın olması gerekiyor. Türk ehliyetini konsolosluktan doğruluğunu onaylatarak kullanabiliyorsunuz. Ayrıca sosyal güvenlik numarasıda gerekenler arasında.

Şu günlerde dışarıda pedicab görmek çok zor. Çünkü bir çok sürücü ya yasal olmadığından ya uğraşamadığından yada geciktiğinden lisans alamadı. Bunlardan biri de benim aslında :) Türk ehliyetim olmadığı için ve buranın ehliyetini almakta en az 1 ay süreceği için almaktan vazgeçtim.

Lafın kısası artık iş pedicab sahipleri için ve sürücüler için biraz daha meşakatli olmaya başladı. Pedicab sahipleri her yıl 1000 dolara yakın sigora ücreti ödemek durumunda. Sürücüler ise pedicab ehliyetini 4 ila 6 aylık alabiliyorlar. İlk günlerde inanılmaz ceza kesildi pedicabcilere. Polislerin bizleri sevmediği ve herkesi caydırmaya çalıştığını artık sağır sultan bile biliyor tabi. Cezalarda artık aldı başını yürüdü tabi. İhlal başına 200 dolar mahkeme istersen ve iptal edilmezse 1000 dolara kadar çıkıyor.

Ancak elbette regulation ile birlikte piyasadaki pedicab sayısı oldukça düştüğünden şu an iyi para yapıyor millet. Elbette yazın işlerin nasıl olacağı ve work and travelcıların oyunun yeni kurallarına nasıl tepki vereceği merak konusu...

13 yorum:

Adsız dedi ki...

holy crap dude!!

Faruk dedi ki...

Var mı taxicab gibisi :)

Kıvırcık dedi ki...

elbette çalışabilirsin bir engel yok. Lisansı al yeter.

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Selamlar, bu annemim sayfası, ben lise sonda okuyorum, benimde amacım okulumu bitirip ABD ye yerleşmek, siz nasıl ne amacla gittiniz yani lisans için demişsiniz ama, nasıl kabul ettiler, kendi imkanlarınızlamı yoksa okulunuzmu aracı oldu, yoksa bu iş sayesindemi gittiniz de gitmişken mastermımı yapayım dediniz. ingilizcem iyidir dahada geliştiriyorum. gitmem için benimde üniversitemi bitirmem lazım, ben gıda teknisleğinde okuyorum seneye bitecek. biraz bilgi verirseniz sevinirim.teşekkürler.

Kıvırcık dedi ki...

Ben work and travel ile 3 aylığına gitmiştim sonradan F1 a dönüştürdüm ve yüksek lisansa başladım. Herşey kendi çabalarımla oldu. İşimide kendim buldum. Okul paramıda kendim ödedim. Önünde daha uzun yıllar var. Üniversitedeyken yazları work and travel ile 3 aylığına gitmeni tavsiye ederim. Git bir gör, yerleşme konusuna öyle karar ver bence acele etme :)

Hakan ALEMDAR dedi ki...

Sevgili Mustafa,
Bu cumartesi gününü sayfalarının
tamamını tek seferde bir dizi serisi veya roman tadında okudum.

Ocak ve Şubat sezonu ne zaman yayınlanacak, :)

İyi günler dileklerimle,
Hakan ALEMDAR

Unknown dedi ki...

Merhaba Mustafa ben Metin. Belki hatırlarsın geçen yaz sizin garajda çalışmıştım hatta Cihan diye arkadaşla beraber. Abim Muratla da aynı okuldasınız. Neyse işte ben o Metinim:) Bu yaz inşallah tekrar gelmeyi düşünüyoruz hatta 4 kişiyiz bu sefer. Ben bikaç bişey soracaktım: Öncelikle benim 10 civarı ticketım vardı bikaçı dismiss oldu ama diğerleri için mahkemeye gitmedim. Bunlar benm için sorun olur mu vize alırken. ( Emin olmaz demişt :) İkincisi regulation dan sonra SSN gerekiyor benim var ama turist vizesiyle gelsem yani çalışma iznim olmasa olur mu? Teşekkür ederim iyi çalışmalar.

Turgay Doğan dedi ki...

Merhaba ,

Work and Travel için hazırladığım blogda bir resmini kullandım. Sakıncası yoksa kalabilir mi ? Yoksa sileyim mi ?

http://workandtravelalaska.net/wat/pedicab-isleri/

Kıvırcık dedi ki...

Kullanabilirsiniz.

paci's world dedi ki...

Merhaba,
Normalde blog okumak pek adetim değil. Blog sahibi oluşumun tek amacı sanal günlük yani ilerde dönüp ne yaşadıklarımı okuyabilmek..tesadüfen blog'unu gördüm ve yaşadıklarımızın birebir olmasada ne kadar birbirine benzediğini farkettim.Herşeyini kendi başına halledebilme çabaları!..Ben de kendi imkanlarımla yaklaşık 20aydır ingiltere'deyim bazen herşey insanın üstüne üstüne geliyor ayakta durmak için çabalıyosun bazende çoğu insanın gelmek için can attığı bi yerde olduğunun farkına varıyosun..buralara ne ait olabiliyosun ne de hemen dönebiliyosun tuhaf bi sürü hisler barındıyosun bilinçsizce..ama sonuç ne olursa olsun gurbette kendi insanlarından uzakta olmak cok zor..Yaşanan hiç birşey boşuna değil iyiside kötüsüde acısıda çileside..insanın bu yaşlarda hem başka bi ülkeyi keşfedip,yeni kültürler öğrenip,yeni insanlar tanıması,yeni yerler görmesi ve bunları yaparkende canla başla çalışması her ne kadar eğlencelide olsa hiç de kolay değil..Bu günler sana bana ve bizim gibi insanlara cok daha iyi sonuçlarla geri dönecek buna eminim..daha az zorluklarla geçicek günler diliyorum senin için..tabi kendim içinde..
teşekkürler

Adsız dedi ki...

Hayırdır hocam, daha yayınlamayı düşünmüyor musun? Uzun zaman olmuş ama gene de sorayım dedim.

Adsız dedi ki...

mustafa abi hikayelerin çok güzel hepsini defalarca okudum.sen hala amerikada mısın

Work and Travel dedi ki...

you can also get information from here; (turkish)

http://www.amerikaveingiltere.com