5 Temmuz 2009 Pazar

4th of July

Dün bizim için oldukça yoğun bir gün oldu. Amerika'nın özgürlüğünü kutladık. Yani kutladılar :) Aslında tatil ilan edildiğinden dolayı sabahında Manhattan sokaklarında yeller esiyordu. Bizde tatil şimdi oh ne güzel herkes dışarı çıkar taşırız diye bir umut sabah 9 da işe koyulmuştuk. Elbette hayal kırıklığı oldu sabah az insan olunca.




Belliydi ki herkes enerjisini akşama saklıyor. "Akşamın özelliği ne?" derseniz hemen açıklayayım. Buraların ünlü alışveriş mağzası "Macy's" 4 Temmuz şerefine her yıl 26 dakika süren havai fişek gösterisi düzenliyor. Yüzlerce havai fişeğin dakikalarca gökyüzünü aydınlattığı bu görsel şöleni izlemek için binlerce insan akşam 9 da nehir kenarına toplanıyor.

Bu yıl geçen senenin aksine Hudson River'da yapıldı gösteri. Hudson River'ı haberleri takip edenler bilir. Hani şu uçağın başarıyla suyun üzerine düştüğü ve kimsenin ölmediği kaza. Elbette orada olması bizim içinde iyi oldu çünkü daha yakındı.



Tabii ki akşam nehire doğru yönelen binlerce insandan bir kaçtanesini taşıma şerefine nail olduk. Akın akın yürüyerek yetişmeye çalışanlara yardımcı olduk. 34. ve 42. sokaklarda bir ileri bir geri mekik dokuduk. Ben 3 sefer yapabildim. 3. den sonra nehir kenarında kalıp gösteriyi izlemeyi tercih ettim. Gerçekten çok güzeldi. Yüzlercesi büyük bir gürültü ile ard arda patladı... Tüm sevgililer sevdikleriyle birlikte bu görsel şölenin altında renklerin güzelliğinin tadını çıkarttı...

26 dakika süren gösterinin ardından yeniden iş başındayız. Daha bitime 4 dakika kala bir müşteri kaptım. Yol boyunca ışıkları izleyerek Times'a bıraktım onları. Bu sefer 42. sokağın sonuna indim tam gösteri bittiğinde. Hata yaptığımı anlamam biraz geç oldu. Çünkü yüzlerce insan bir anda Times'a doğru yürümeye başlayınca insan selinin içerisinde tam 15 dakika mahsur kaldım. 5 metrelik bir mesafeyi 20 dakika sonunda aşarak insan selinin dışına çıktım ve çıktığım anda da müşteriyi kaptım. O da benim son müşterim oldu çünkü baya uzağa bir yere gittik. Beni baya yordu. Her iki sokakta bir insan geçidi yüzünden bir müddet beklemek zorunda kalıyorduk zaten. Bu yüzden çok vakit kaybı oluyordu. Geri dönmenin ve başka birşeyler daha yakalamanın zor olduğunun farkındaydım. Fazla üstelemedim o yüzden...




Yılın ilk büyük kalabalığıydı diyebilirim. Bu şehri kalabalık görmek güzel. Bu şehir insanlarla güzel. Coşkulu, hareketli, bereketli bir geceydi doğrusu :) Bakalım sıradaki ne zaman..

9 yorum:

Adsız dedi ki...

En son başına gelen olumsuzluklardan sonra bu şehri tekrar sevmeye başlaman çok güzel..Yolun açık olsun:)
PINAR

Adsız dedi ki...

KUZEN EM SON ANLATTIĞINDAN SONRA BİRAZ GELİŞME VAR SANKİ ŞEHERRE ISNMA BU ARADA DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN KARDEŞİM NİCE YILLARA TEŞKE BURDA OLSAN DA SANA PASTA KESERDİK HEMDE EN SEVDİĞİN SÜNGERLİSİNDEN NEYSE KAL SAĞLICAKLA ALLAH KOLAYLIK VERİSN HERŞEY GÖNLÜNCE OLSUN


ÜMİT

Adsız dedi ki...

yazıdan dolayı kusara bakma kuzen karakterler gözükmüyor yazdığım kör yazıoz :d

Adsız dedi ki...

bende NY da pedicab yapıyorum elbet karşılaşmışızdır 4th of july çok ii di maddi manevi:D görüşelim bi ara tecrübenden faydalanmak ii olur daha ilk haftam parkın oralarda oluorm ben genelde

Kıvırcık dedi ki...

Kuzen sağolasın. İnşallah dönünce birlikte kutlarız yine.

Adsız pedicabci keşke adını da verseydin :) Ben seni tanımıyorum ama sen benim fotoğraflarımı gördün ve adımı da biliyorsun. Gördüğünde bir selam ver konuşuruz :)

Adsız dedi ki...

kuzen bir ara skype dan görüşelim halan özlemiş büyük sultan da evde hep beraber bir ara konuşalım kolay gelsin kuzen

ümit

Adsız dedi ki...

selamlar ben 5 gun sonra new yorka gelıyorum els in dil kurusna manhattanda new york hakkında bilgilenmye calısıyrum nette gezerken rastladım sayfana yurtta kalıcam brooklynde new yorkda gidilecek yerleer hakkında birde sportif faaliyetlerin olduğu ozelliklede basketbol cunku ben basketbol oynuyorum hatta burdan new york knıcksın basketbol kampına kayıt olduım 3-7 austosda hunter colleginde olcak sanırım orayada subwayle gidicem herneyse basketbol faaliyetlerinin olduğu ve diğer gorulecek yerler hakkında bilgi verebilrsen mutlu oluurm tesekkurler

Kıvırcık dedi ki...

Doğrusu basketbol ile neredeyse hiç ilgim yok (yani tvden izlemek dışında) Sen benden daha bilgilisin vallahi bak kamplar bulmuşsun kendine. Gezilecek yerler konusunda da buraya geldiğinde bol bol bina gezersin ( müzeler,binaların teras katları vs. :) Gel sen hele de gezilecek yer bulması kolay :)

Turgay URLA dedi ki...

Çok güzel... Orada ailelerinizden uzakta... Allah yardımcınız olsun :)