12 Haziran 2009 Cuma

Yagmur...

Yagur berekettir evet doga seviniyor bende seviniyorum ama bir yandan da islerimiz baltalandigi icin uzuluyorum. 4-5 gundur calismiyorum. Hava kapali bizim de ruhumuz kapali.

Dun ev arkadasim ozan ile birlikte ona ehliyet almak uzere new jersey e gittik. Artik ehliyet meselesini merak eden arkadaslar icin bir aciklama yapmanin tam sirasi.

New York'da sifirdan ehliyet almak uzun ve pahali bir surec. Ilk etapta 30-40 dolar verip yazili sinava giriyorsunuz. 20 soruluk bu sinav cok basit ve gecemeseniz dahi tekrar tekrar girebiliyorsunuz ayni gun icinde. Internette sorulari kendi sitesinde zaten var yani gecin diye herseyi yapiyorlar.

Sinavi gectikten sonra ise direksiyon testi var. Bunun icin bir kurstan 4-5 ders aliyorsunuz ve onlar size 1 ay sonrasina direksiyon sinavi ayarliyorlar. Bu asama icinde yaklasik 150-160 dolar odemeniz gerekiyor. Ben sinavi gectim ama direksiyon a gitmedim pahali geldi...

Ha yok benim turkiye den zaten ehliyetim var diyorsaniz bu asamalara girmek istemiyorum diyorsaniz dun bizim yaptigimiz gibi New Jersey'e gitmeniz gerekiyor. Cunku New Jersey eyaleti baska bir ulkeden ehliyetiniz oldugunda yalnizca yazili sinavi gectiginizde size ehliyeti direk olarak veriyor. Yalnizca 25 dolar gibi bir ucret oduyorsunuz o kadar. Buradaki tek sikinti basvuru sirasinda New Jersey' de bulunan bir eve sizin adiniza gonderilmis bir fatura veya banka hesap ozeti gostemek. Adamlar sizin NJ'de yasadiginizi gormek istiyor yani. Ozan bir arkadasinin evinin adresine yonlendirdi telefon faturasini ve o gelen faturayi gosterdi. Daha sonra hemen teste girdi ve 47 de 40 dogru yaparak sinavi gecti. Aninda fotografini cektiler ve bastilar ehliyeti...



Oradan benim bisiklet yarisima gitmek uzere tekrar Manhattan'a donduk. Ancak baktik ki yaris alaninin yerinde kimsecikler yok. Anlasilan yagmurdan dolayi yarisi iptal etmisler. Yagmurda yagmur olsa bari ciseliyordu alt tarafi. Ne yagmurlarda yaristik biz hey gidi hey...

Yeri gelmisken en son yarisimdan da bahsedeyim hemen :) Gecen pazar Manhattan Uptown'da yapilan dag bisikleti yarisinda ikinci oldum. Aslinda birinci de olabilirdim ancak 3. olan kisi kafami karistirdi. 3 turluk yarisin 2. turunu tamamlarken bir anda gaza geldi ve finise girdi. Bir anlam veremedim acaba dedim ben mi 4. yu atiyorum salak gibi. Baya bir yavasladim. Yoldan gecen herkese sordum bu kacinci diye. En sonunda napalim yarisina kadar geldik zate arik tamamlayayim bari dedim. Turu tamamladigimda alkis kiyamet ikinci oldun bravo dediler :) Megersem adam son tur sanip finise gitmis daha sonradan adami tekrar parkura geri gondermisler. Ben tamamladiktan 30 saniye sonra o geldi. Az daha 2. likten de oluyorduk :) 2. oldun da ne oldu diyebilirsiniz. Eh iste bir t-shirt bir corap birde ufak bir bisiklet parcasi aldim. Eh yeter :) Maksat o heyecani yasamak...

6 yorum:

Hüseyin Kara dedi ki...

merhabalar Mustafa .Müsadeniz olursa bazı konularda fikrinizi almak isterim.
ben Hüseyin ,mezun.comdaki yazılarınızı takip ediyorum.Fen bilgisi öğretmenliğini bitirdim,şu an işsizim.Bende çoktan beri usaya gitme fikri mevcut.NYda dil okuluna gitmeyi,ardından sertifika yada yüksek lisans eğitimi almayı düşünüyorum.bu arada çalışma da gerekiyor.kingsborough com.collageda 6 haftalık 500 dolara kurs buldum.bu arada dayımın oğlu da nyda bir finans şirketinde çalışıyor,kendisiyle henüz görüşmedim.
Siz ne dersiniz?Çalışarak masraflarımı karşılayabilirmiyim?ne iş yapabilirim?diğer belirtmek istediğiniz durumlar nelerdir acaba?

ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDER,ÇALIŞMALARINIZDA BAŞARILAR DİLERİM. hkara1@mynet.com

Kıvırcık dedi ki...

Merhaba Hüseyin,

Mezun.com da yazım olduğunu bilmiyordum :) Okuduğun metnin linkini verirsen bende bakarım merak ettim :) Mümkün değil diye birşey yok elbette hem çalışıp hem okumanın mümkün olduğunu ben şu anda burada ispatlıyorum yazılarımı okuduysan zaten :) İŞ konusu ana sıkıntı zaten. Çalışma izni olmadığından normal iş bulmak zor o yüzden hiç bir şartı olmayan pedicab işine giriyor ilk önce herkes. Eğer buraya gelmeden önce iş konusunda bir adım atarsan elbette rahatlıkla tamamlayabilirsin ancak şu anda iş bulmak zor maalesef...

Görüşmek üzere...

mrt dedi ki...

Ben ny tayim ve daha bugun siteni gordum touro college hakkinda arastirma yaparken.Cunku bugun kayit icin ilk basvurumu yaptim ve bende mastera baslicam.Senden bilgi almak istiyodum ,telefon numarami yazamiyorum burda ama bir gun bulusabilirsek cok iyi olur eger vaktin olursa.Bu arada brooklyn de oturuyorum.MAil adresim mrt_kandemir@ hotmail.com.Bana bu adresten ulasabilirsin.

Adsız dedi ki...

merhaba,
sitenizi firsat buldukca severek okuyorum bazende kizarak ....
ama eminim ki bircok arkadasa faydasi oluyor cok guzel bilgiler veriyorsunuz ben brooklyn deyim, iki kucuk kizim var ve esim calisiyor bende esime yardimci olmak amacli is arastirmasi yaparken gercekten hem cocuklarima bakip hemde calisabilecgim hemde kariyer yapabilecegim bir is buldum eger ilgilenirseniz yakin oldugunuz icin sizi ve arkadaslarinizi bu is firsati ile tanistirmak isterim, spor konusundaki aziminizden dolayi tebrikler eski bir voleybolcu olarak sporun ne oldugunu cokkk iyi bildigim icin sizi giptayla takip ediyorum ve basarilar diliyorum , bana ulasmak ister iseniz buner4@hotmail.com dan lutfen mail atiniz is ile ilgilenmek ister iseniz brooklyn ofisimizde is tanitim toplantisi icin randevu alabilrisiniz saygilarimla
ayten turkmen

bodrum haşere ilaçlama şirketleri dedi ki...

www.bocekilaclamafirmasi.com
www.izmirilaclamafirmasi.com
www.hasereilaclamafirmasi.com
www.izmirilaclamafirmalari.com
www.izmirhasereilaclamafirmalari.com
www.guvenilaclama.net
admin tşk

izmir ilaçlama dedi ki...

www.bocekilaclamafirmasi.com
www.izmirilaclamafirmasi.com
www.hasereilaclamafirmasi.com
www.izmirilaclamafirmalari.com
www.izmirhasereilaclamafirmalari.com
www.guvenilaclama.net
süper yerler