18 Haziran 2009 Perşembe

Yine okul...

1 aylık aradan sonra yaz dönemi derslerine başladık bu hafta. Yaz dönemi için 2 ders alıyorum; Strategic management of technology ve Network Security. Management dersine harika bir prof. geliyor. Adam inanılmaz bilgili ve tecrübeli. Ne yapıyorsunuz derseniz yaptığımız şey yaşanmış hikayeleri incelemek. Elbette şirket hikayeleri, kritik noktalarda alınan kararların doğruluğu veya yanlışlığı. Grafikler çıkartıyoruz analizler yapıyoruz ve tartışıyoruz. Elbette iş tecrübem olmadığı için üretkenliğim az ama ilk çalışmamdan memnun kaldı.

İkinci ders ise sonraki hafta başlayacak henüz o prof. ile tanışamadık. O ders ile birlikte haftanın ilk dört günü akşam 6-9 arası okulda kafa patlatacağız yani. Bakalım nasıl olacak. Çalışma şeklimi de değiştirdim haliyle. Artık sabahları Central Park da tur veriyorum. Elbette verecek birilerini bulabilirsek :) Parkta çalışmayı hiç sevmiyorum çünkü zamanın büyük bir bölümü müşteri bulmaya çalışmak ile geçiyor. Hoş 2 tane bulsak yetiyor bir gün için ama sabır gerektiriyor gerçekten...

Yabancı bir yerde eğitim almak, kendini geliştirmek insana daha bir güven veriyor. Özellikle öğrenmekte olduğu yabancı dil konusunda. Artık heyecanlanmadan, "ulen niye bana geliyor söz" demeden kendimi -tam olarak doğru gramer ve sözcüklerle olmasa bile- rahat ifade edebiliyorum. Belki de bu burada kazandığım en önemli özellik olacak benim için. İngilizceden korkum yok artık. Anlamakta ki sıkıntım çok büyük oranda bitti. Biraz daha konuşmaya ihtiyacım var. Ev arkadaşlarım hiç yardımcı olmuyor ama ben bununda bir yolunu bulacağım :)

Hava da düzelmedi gitti. Hala yağmurlu ve kapalı. Ancak tahminlerime göre hava düzelse de pek turist gelmeyecek. Bu domuz gribi vakaları, küresel kriz baya bir etkiledi. Bu sene pedicab işi de oldukça düşük bir kar bırakacak bence. Bakalım yaşayıp görelim...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

ben neden bu yorumu bugün yazdığımı tam olarak bilmiyorum, ya ben aslında senin yazılarını çok uzun zamandır takip ediyorum..ne denilebilir ki tek kelimeyle harikasın (: bunlar beni baya baya cesaretlendiriyor- yani aslında yurtdışına gitmeyi baya bi kafama koydum ama bu nasıl olur hangi üniversite, bu beni aşar mı-yani memur çocuuyuz haliyle :P - sonra seneye bu okul biter ve bu kız gitti gider!! aslında Çin'i düşündüm önce bi dil öğreneyim dedim kwrcık,bilmiyorum işte kafam karışık..yardım edersen çok sevinirim (: Sinem, İzmir.

Kıvırcık dedi ki...

Merhaba sinem. Harika olmak degilde calisiyorum,planliyorum ve uyuyorum diyelim :) Sende yapabilirsin! Bende emekli bir babanin ogluyum ve buradaki herseyi kendim karsilamaya calisiyorum geldigimden beri. Oldugu kadar oluyor iste borc yigidin kamcisidir demisler :) Cinceyi de dusunebilirsin ama ingilizcenin uzerine olursa guzel olur derim ben. ingilizcesiz birsey olmuyor artik cunku...Sorularin ve merak ettigin konular olursa bana mail ile ilet : verypiskedi@gmail.com