17 Eylül 2008 Çarşamba

Ah şu brokrasi...

Hakikaten bu brokratik işlemler adamı hayatından bezdiriyor. Herkes birşeyler istiyor ve istedikleri şeyleri karşılamak bazen günler sürüyor. Alt tarafı bir vize uzatmak için 17 gündür uğraşıyorum. Detayları aktarayım..

Buraya J1 çalışma vizesi ile geldiyseniz ve vizenizin süresi bitmek üzereyse ve burada kalmak istiyorsanız en kolay yol F1 öğrenci vizesine geçerek ( bir dil okulu veya üniversite) kalma izni alabiliyorsunuz. Ancak bunun için birçok şeye ihtiyacınız var. Bunlardan en önemlisi okulun size vereceği I-20 formu. Bu forum sizin öğrenci olarak kabul edildiğinizi gösteriyor. Daha sonra I-539 formunu doldurarak göçmenlik bürosuna statü değişikliği için başvurduğunuzu anlatıyorsunuz. Bunun üzerine I-901 öğrenci vizesi ücretini (100$) ödeyip ıvır zıvırlar ile birlikte göçmenlik bürosuna gönderiyorsunuz.

Burada bazı problemlerde karşınıza çıkıyor tabii. Örneğin benim gibi pasaportunuzu 6 aylık aldıysanız ve uzatabilmesi için askerlik tecil belgenizi yanınızda getirmediyseniz sap gibi kala kalıyorsunuz :).

Dün bahsettiğim formların hepsini göçmenlik bürosuna yolladım. Ama pasaporttan ofsayt durumdayız. Bakalım neler olacak. Şu anda beklemedeyiz artık. Kritik bir dönem anlayacağınız. Normalde F1 vizesi olmadan öğrencilik hayatına başlayamıyorsunuz ama ben belki şanslı belki şanssız olduğumdan bir şekilde ısrar edip başladım derslere. Kısacası F1 çıkmaz ise okulda hayallerde yarım alacak ve 25 ekimde türkiye yolları görünecek bana :).

Bu bekleyiş elbette bir gerginlik yaratıyor insanda. Çünkü o kadar para harcayıp emek sarfettikten sonra bazı şeylerin yarım kalacak olması sinir bozucu bir durum. Şu anda okula 1800 dolar ödemiş vize işlemleri için yaklaşık 500 dolar harcamış ve bunun yanında kitaplara ıvır zıvırlara da bir 300 dolar harcamış bulunuyorum.

Bilmiyorum belki de hiç bulaşmamış olmalıydım bu işlere. Güzel güzel parayı kazanıp dönmek belki de daha iyi olurdu. Ancak yine de denemiş olmak, "Elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım" diyebilmek önemli. Üzülmemek lazım.

Neyse hayata devam bakalım. Hayırlısı olsun demekten başka birşey diyemiyoruz.

2 yorum:

Cenk Sezgin dedi ki...

Mustafa konsolosluktan askerlik işlemlerini yürütebilmesi için babana vekalet verir dhl ile yollarsan,o senin için belgeyi çıkartır ve dhl ile sana yollayabilir...

Kıvırcık dedi ki...

hmm bunu bilmiyordum da. O kağıdın çıkabilmesi için bizim arkadaş 1 gün uğraşmış. Muayne falan olmuş. Ben muayne olmadan nasıl çıkartabilir bilmiyorum. Hem artık geçti, yolladım bile kağıtları :D. Umarım sorun çıkmaz. Uzatta gel derlerse bir çaresine bakmaya çalışacağız artık...