29 Eylül 2008 Pazartesi

Türk seferleri

Daha önce anlatmıştım.Amerika'ya geldiğim akşam Türkiye nin maçı vardı ve Tophane de izlemiştik takım arkadaşlarımla beraber. Maç başlamadan önce bir Türkiye t-shirtü almıştım biraz zorla :D. O t-shirt ile gelmiştim Amerika'ya. Cumartesi günü çalışırken yine o t-shirtü giydim. İlk kez işe yaradı. Çünkü bayram tatili nedeniyle Türkler adeta akın etmiş durumdalar New York'a. Cumartesi günü o t-shirt sayesinde 4 müşteri aldım.

Sabah ilk işe çıkıp Apple store a gittiğimde iki kişi yanıma yaklaştı. Adam sen normal sarı taksiye bin git dedi ben buna bineceğim. Şaşırdım. Ne çok sevenimiz varmış dedim. 2 saniye geçmedi Türkçe olarak : " Sen Türksün değil mi?" dedi :). "Evet" dedim. Oteli çok yakında olmasına rağmen sırf bana destek olsun diye bana bindi. Kendisi bir armatörün oğluymuş. 2 sokak gittik 20$ çıkarttı verdi..

Sonrasında bir kadın beni taa yolun öbür tarafından çevirtti. İngilizce olarak bir kaç blok gitmek istediğini söyledi oturdu arkaya. Sonra açtı telefonunu arkadaşları ile Türkçe konuşmaya başladı. O an çaktım tabii davayı, " Arkadaşlarınız nerde bekliyor? Oraya gidelim" dedim, şaşırdı : "Aaa siz Türk müydünüz?" . Belli olmuyor mu diyerek t-shirtü gösterdim,güldü. Bir kaç blok gittik, ne kadar dedi. "Sen ne kadar istersen o kadar" dedim. 10 $ çıkarttı verdi...

Akşamında Times'ın kenarında 8 tane Türk vardı. Toys r uz dan çıkmışlar. Çevirmişler 1-2 tane rus u pazarlık ediyorlar. Eee tabii Türk zekası. En ucuza nasıl kapatırım diye bakıyorlardı tabii. Ruslar pek oralı olmadı. Biz hemşeri ayağına kaldık orda. Dedim 15$ dan götürürüm sizi otele, otel de 3-4 sokak yukarıda. Dedi başka bir kaç tane daha çevir. Baktık gelmedi. Dedim durun burda ben 4 seferde taşıyayım sizi :). İlk postayı aldım götürdüm, döndüm sonra ikinciyi :). Üçüncü seferi de ev arkadaşlarımdan biri ile yapıp seferi tamamladık :)

Fotoğraf makinemi almıyorum bayadır yağmur yüzünden. Almış olsaydım hepsini sizlere gösterirdim ama kısmet sonrakilere artık...

Hiç yorum yok: